Pogotowie komputerowe Słupsk
A A A

E-BIZNES i E-PRAWO

Zawiera ostatnie informacje Dziennika Internautów z kategorii: Biznes, Finanse i Prawo.
O małych, średnich i dużych firmach oraz ich dzialalności w internecie i na rynku telekomunikacji. Także o finansach osobistych, programach partnerskich, zarabianiu w internecie. O prawie i bezprawiu oraz egzekwowaniu prawa.
  1. Tylko w 2021 roku cyberoszuści wykradli 14 mld dolarów w kryptowalutach. To 80-proc. wzrost w porównaniu do 2020 r. Eksperci szacują, że spośród tysięcy cyberataków 40 miało nadzwyczaj poważne konsekwencje w postaci wygenerowanych miliardów dolarów strat!
  2. Według zapowiedzi rządu w 2023 roku czeka nas dwustopniowa podwyżka płacy minimalnej: pierwszy raz w styczniu do wartości 3350 zł brutto, drugi raz w lipcu do 3500 zł brutto. Obecnie minimalne wynagrodzenie to 3010 zł, a więc docelowy wzrost wyniesie ponad 16%.
  3. Millenialsi i osoby z pokolenia Z robią dziś rewolucję na rynku pracy. Zachętą dla młodych talentów nie mogą być już tylko zarobki. Wyniki corocznego badania „Student w pracy” przeprowadzonego w ramach Programu Kariera Polskiej Rady Biznesu pokazują, czego studenci oczekują od pracodawców. Co jest dziś ważniejsze od pieniędzy?
  4. Większość (55%) europejskich pracodawców przyznaje, że bardziej ufa pracownikom w biurze niż tym zdalnie wykonującym obowiązki. Managerowie będą musieli zrewidować swoje spojrzenie, bo z takim nastawieniem będą mieli nie lada problem ze znalezieniem rąk do pracy. Z badania State of Hybrid Work dla Owl Labs wynika, że elastyczność pracy będzie wciąż zyskiwać na znaczeniu.
  5. Dyrektywa Omnibus reguluje zasady handlu internetowego i nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki w celu wzmocnienie ochrony konsumentów. Polska wersja ustawy wciąż jest w powijakach. Nie zwalnia to przedsiębiorców z konieczności dostosowania się do wymogów prawa unijnego. Nowe przepisy mają m.in. uniemożliwiać wprowadzanie sztucznych podwyżek cen, manipulowanie opiniami, regulują także funkcjonowanie platform, jak np. Allegro czy Amazon. Dostosowanie się do regulacji może kosztować przedsiębiorców od 1000 do nawet ponad 10 tys. zł.
  6. Startuje WP PAY, system płatności przeznaczony specjalnie dla sklepów online wykorzystujących technologię WooCommerce. Nowe rozwiązanie, które powstało dzięki współpracy firm WP Desk i Blue Media, skierowane jest do przedsiębiorców, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał platform sprzedażowych na platformie WordPress.
  7. Od 27 maja 2022 roku w ramach programu „Mieszkanie bez wkładu własnego” udzielane będą gwarancje na całość lub część wymaganego wkładu własnego - nawet do 100 tys. zł. Do kogo skierowane jest „Mieszkanie bez wkładu własnego”, kto udziela gwarancji, co może być celem finansowania i jakie są limity?
  8. Od miesięcy obserwujemy wysokie ceny paliw na stacjach benzynowych, a także postępującą inflację na polskim rynku. Dlatego też Polacy coraz częściej szukają oszczędności dla domowego budżetu, także w tych dziedzinach życia, w których, wydawałoby się, alternatyw jest mało lub nie ma ich wcale.
  9. Firmy i przedsiębiorcy w Polsce coraz bardziej przekonani do wynajmu długoterminowego aut. W I kwartale 2022 r. odnotował rekordowy udział w sprzedaży nowych samochodów do firm.
  10. Kapituła konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022, organizowanego przez Izbę Gospodarki Elektronicznej, wyłoniła 38 wyjątkowych liderów i zespołów e-commerce. Zwycięzców w 10 kategoriach indywidualnych i 3 kategoriach zespołowych, poznamy podczas Gali  wręczenia nagród, która odbędzie się 2 czerwca 2022 roku w Hotelu South Garden w Warszawie.
  11. Większość Polaków deklaruje, że ubezpiecza swoje nieruchomości. Jednak z danych rankomat.pl wynika, że tylko nieco ponad połowa z nich zabezpiecza się polisą kradzieżową, a jedynie niemal 1/3 posiada drzwi antywłamaniowe. Wyposażenie znacznie chętniej chronimy od pożaru czy zalania, na co decyduje się 2/3 ubezpieczonych.
  12. Twoja firma w najbliższym czasie planuje zaprezentować się na targach? W takim wypadku na pewno poszukujesz sposobu na zwiększenie widoczności swojego stanowiska! Konferencje oraz eventy branżowe gromadzą ogromną ilość marek, więc Twoja powinna wyróżniać się czymś szczególnym. W poniższym artykule postaramy się dokładnie określić, czym warto się zainteresować!
  13. Nie każdy kupujący każdy wie, że wystarczy małe przeoczenie, a gwarancja zwrotu pieniędzy nie obowiązuje. Nie każdy jest też świadomy, jakie konsekwencje może mieć nieznajomość aktualnych procedur celno-skarbowych. Nie każdy potrafi rozróżnić uczciwego sprzedawcę od oszusta. Jak więc kupować za granicą, by zakup nie wpędził nas w kłopoty finansowe?
  14. Pozyskując finansowanie, należy oddać jak najmniej procent udziałów inwestorom – takie przekonanie panuje powszechnie wśród startupów. Tylko doświadczeni zdają sobie sprawę, że zbyt wysoka wycena może stać się brzemieniem, które odstraszy potencjalne fundusze, odcinając tym samym dostęp do kapitału.
  15. Jakie są obecnie potrzeby klientów i ich oczekiwania wobec przedsiębiorstw? W jaki sposób poszczególne marki mogą zdobyć, utrzymać i wypracować najważniejszy aspekt lojalności klientów, czyli ich zaufanie? Aby to ustalić, firma Salesforce przebadała 13 tysięcy klientów indywidualnych i niemal 4 tysiące klientów biznesowych z 29 krajów na potrzeby najnowszego raportu State of the Connected Customer.
  16. Niemal połowa przedsiębiorców zdecydowała się na podniesienie cen, a druga połowa radykalnie ogranicza wydatki, wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej SA w marcu 2022. To wszystko, aby przetrwać trudny dla światowej gospodarki okres i utrzymać się na rynku. Zachowanie płynności finansowej rodzimych przedsiębiorców nierzadko oznacza również utrzymanie wielu miejsc pracy. Jakie kroki zaradcze planują polskie firmy?
  17. Szukają ich już nie tylko pracodawcy u kandydatów, ale też potencjalni nowi pracownicy sprawdzają, czy w nowej organizacji będą mogli rozwijać się pod kątem współpracy, komunikacji, budowy zaufania lub radzeniem sobie ze stresem.
  18. Łączne zadłużenie konsumentów i przedsiębiorstw wobec telekomów wynosi obecnie 1,28 mld zł - wynika z danych Krajowego Rejestru Długów. W pandemii było ono jeszcze wyższe, bo w połowie 2020 r. przekroczyło historyczne 1,5 mld zł. Od tego czasu klienci spłacili część zaległości i wielu z nich zniknęło z rejestru. Firmy telekomunikacyjne same ograniczają ryzyko biznesowe, pobierając na ich temat miliony raportów.
  19. Przed nami wakacyjne festiwale i koncerty. Niektóre bilety wyprzedają się w pierwszym dniu. Zakup biletu jest usługą, z której nie możemy zrezygnować w ciągu 14 dni. Wiele osób w sytuacji, gdy nie może skorzystać z biletu, próbuje go odsprzedać. Natomiast ci, którzy nie zdążyli, często liczą na zakup z drugiej ręki. Z pomocą przychodzą portale pośredniczące, które nie zawsze zapewniają wystarczającą ochronę dla kupującego.
  20. Porzucane koszyki, klienci, którzy nie wracają do sklepu albo konsumenci, którzy tracą cierpliwość, bo nie mogą w prosty sposób namierzyć na stronie towaru. Przyczyna takich fatalnych zdarzeń jest jedna – źle działająca wyszukiwarka produktów. W e-commerce to błąd częstszy niż można się spodziewać.
DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd